ویژگی های فروشگاه اینترنتی

ویـژگی های یـک فـروشـگاه ایـنترنتـی

فروشگاه اينترنتي درهرلحظه از شبانه روز آماده سرويس دهي به مشتريان است. فروشگاه اينترنتي محدوديت مکاني ندارد و مشتريان مي توانند از هر کجا خريد اينترنتي انجام دهند.خريدار مي تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسي اجناس از قبيل کالای دیجیتال، موبايل و موارد ديگر باشد.فروشگاه اينترنتي هيچ محدوديتي براي تعداد مشتريان ندارد.فروشگاه اينترنتي حق انتخاب بيشتري در اختيار خريداران قرار مي دهد. 

۱  - نماداعتماد و درگاه پرداخت :

یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می باشد. در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. ساماندهی سایت‌های تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌كه سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می كنند.

پرداخت اينترنتی نوعی پرداخت الكترونيكی است كه از طريق آن دارندگان كليه كارت‌های بانكی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات كارت بانكی خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجی (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات بصورت الکترونیکی از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام نمايند.

۲  - کیفت بالای دسته بندی مطالب:

مثل خیلی از فروشگاه هایی که در سطح شهرها و کشورها وجود دارند و چیدمان محصولات در آنها از نظم و ترتیب برخوردار است فروشگاه های آنلاین هم باید از چیدمان مناسب برای مطالب و محصولات خود استفاده کنند.
 
۳  - امکان جست و جوی کالای مورد نظر:

یک فروشگاه آنلاین خوب باید دارای امکانات مناسبی برای جست و جوی کالا در بخش Search داشته باشد یعنی این بخش بتواند به خوبی کالای مورد نظر مشتریان را در فروشگاه جست و جو کند و اطلاعات کامل کالا از جمله قیمت و کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد.
 
۴  - خدمات و دسترسی سریع:

خدمات خوب مهمترین ویژگی یک فروشگاه آنلاین است اگر یک فروشگاه بتواند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهد و برخورد کارمندان هم با مشتریان خوب باشد قطعا این فروشگاه از مشتریان بیشتر و درآمد زایی بیشتری هم برخوردار خواهد بود به همین ترتیب یک فروشگاه آنلاین هم باید علاوه بر خدمات دارای یک پشتیبانی برای پاسخ گویی به سوالات و نیازهای مصرف کنندگان باشد.
 
۵  - کیفیت فنی بالا:

یک وب سایت خوب باید از پشتیبانی فنی برخوردار باشد مخصوصا فروشگاه های آنلاین که خرید و فروش انجام میدهند باید از لحاظ فنی از پشتیبانی خوب و با کیفیت برخوردار باشند و عملکرد و سرعت عمل بالایی داشته باشند تا مشتریان با خیال آسوده خرید خود را انجام دهند.
در غیر این صورت اگر از لحاظ فنی وب سایت و فروشگاه آنلاین دائما دچار نقص و مشکلات فنی باشد مشتریان کمتر از آن استقبال میکنند.
 
۶  - محتوی خوب:

یک فروشگاه آنلاین باید از محتوی خوب برخوردار باشد محتوی خوب برای فروشگاه آنلاین یعنی توضیح کامل در مورد محصولات، دسته بندی محصولات، اطلاعات تماس، خلاقیت در محتوی و... . بنابراین محتوی خوب به جذب مشتری بیشتر کمک میکند و شانس بیشتری هم برای درآمد زایی به فروشگاه آنلاین می دهد.
 
۷   - قابلیت بالا:

یک فروشگاه آنلاین تنها نباید به فروش محصولات اکتفا کند بلکه باید به تبلیغات مختلف در قالب بروشور، کاتالوگ و... نیز بپردازد و همانند یک فروشگاه مجهز باشد مثل داشتن یک سبد برای خرید که متعلق به تک تک مشتریان فروشگاه باشد و همچنین عضویت مشتریان دائمی و ایجاد یک حساب کاربری برای آنها میتواند از قبلیتهای یک فروشگاه آنلاین باشد.